-A A+

Zaloguj

Moje konto:

Ocena: 4,4/5
801 811 800
Koszyk jest pusty

Polityka prywatności

Zaufanie, jakim Klienci obdarzają Skarbnicę Narodową jest dla nas bardzo ważne. W tym dokumencie chcemy poinformować, w jaki sposób gromadzimy, przechowujemy, przetwarzamy i chronimy dane Klientów, którzy ufają Skarbnicy Narodowej. 

Pragniemy obsługiwać naszych Klientów na najwyższym poziomie, spełniając najwyższe standardy. Satysfakcja naszych Klientów i ich radość z zakupionych numizmatów jest dla nas najważniejsza.

I. INFORMACJE IDENTYFIKACYJNE

  1. Administratorem danych osobowych jest Skarbnica Narodowa sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (adres: al. Jana Pawła II 19, 00-854 Warszawa), wpisana do rejestru prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000241299, NIP 5252348337, REGON 140159953, BDO: 000498359 (dalej „Skarbnica Narodowa”).
  2. Skarbnica Narodowa wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych – panią Kingę Zagrajek, z którą można skontaktować się pod adresem email: IOD@skarbnicanarodowa.pl.
  3. Skarbnica Narodowa przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”) oraz krajowymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych.
  4. Skarbnica Narodowa zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zagwarantowania bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz zgodności przetwarzania z obowiązującym prawem. Skarbnica Narodowa podejmuje odpowiednie środki w celu zapobiegania nieuprawnionemu dostępowi, ujawnieniu, utracie lub modyfikacji danych.
  5. Niniejszy dokument ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest on źródłem obowiązków dla osób, których dane przetwarza Skarbnica Narodowa.

II. CELE PRZETWARZANIA DANYCH ORAZ PODSTAWA PRAWNA

Skarbnica Narodowa przetwarza Państwa dane w następujących celach:

  1. przyjmowanie, realizacja oraz obsługa zamówień na zakup numizmatów i akcesoriów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – niezależnie od sposobu przyjmowania tych zamówień, w tym również poprzez sklep internetowy pod adresem www.skarbnicanarodowa.pl (dalej „Sklep Internetowy”);
  2. świadczenie usług gwarancyjnych (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
  3. rozliczenia podatkowe realizowanych zakupów (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawą o podatku od towarów i usług);
  4. wystawianie, w sposób zgodny z przepisami, dowodów kupna i sprzedaży, imiennych lub na okaziciela, przy zamówieniach na zakup numizmatów wykonanych w całości ze złota lub platyny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustawą – Prawo dewizowe i przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie),
  5. stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego i rozpoznawanie ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu w przypadku zamówień na zakup,
    1. numizmatów wykonanych w całości ze złota lub platyny, oraz
    2. przedmiotów kolekcjonerskich o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro

       - jeśli w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu stanowią one nawiązanie stosunku gospodarczego lub transakcję okazjonalną o wartości równej lub przekraczającej równowartość 15 000 euro (art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g RODO w zw. z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu);
  6. zabezpieczenie i dochodzenie ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie);
  7. marketing bezpośredni produktów lub usług Skarbnicy Narodowej oraz sporadyczne załączanie do przesyłek materiałów promocyjnych partnerów biznesowych Skarbnicy Narodowej (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w zw. z motywem 47 RODO, zgodnie z którym za działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie można uznać przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego);
  8. prowadzenie bezpośredniego kontaktu marketingowego za pośrednictwem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, np. przez e-mail lub telefon (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie w zw. z uzyskaniem uprzedniej zgody wymaganej przez art. 172 Prawa telekomunikacyjnego);
  9. prowadzenie listy sprzeciwów wobec przetwarzania danych w celach marketingowych, jeżeli zgłoszą Państwo do nas tego rodzaju sprzeciw (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w zw. z art. 21 ust. 3 RODO);
  10. prowadzenie korespondencji oraz prowadzenie rozmów telefonicznych (przychodzących) z Klientami lub potencjalnymi Klientami oraz odpowiedzi na zadawane przez nich pytania w związku z kontaktem, w tym również poprzez formularz kontaktowy na stronie Sklepu Internetowego oraz chat na stronie (art.   6 ust 1 lit. f RODO, tj. działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie jakim jest udzielanie klientom i użytkownikom pełnych informacji oraz zapewnianie pozytywnych doświadczeń w relacjach ze Skarbnicą Narodową);
  11. realizowanie zawartych umów o prowadzenie konta użytkownika w Sklepie Internetowym https://www.skarbnicanarodowa.pl (art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zw. z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną);
  12. działania analityczno-statystyczne w zakresie korzystania ze Sklepu Internetowego przez Klientów i użytkowników Sklepu Internetowego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  13. w ramach dbałości o jakość usług oraz rozwój i optymalizację oferty,  do analizy tzw. niezamówionego głosu klienta (NGK), tj. opinii, komentarzy i uwag wyrażanych przez użytkowników i klientów z własnej inicjatywy – np. w mediach społecznościowych, serwisach opinii, forach internetowych czy wiadomościach e-mail i rozmowach telefonicznych  (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  14. prowadzenie marketingu bezpośredniego i kierowanie dopasowanych do istniejących kont użytkowników Meta komunikatów reklamowych, poprzez tworzenia niestandardowych grup odbiorców reklam na platformach Meta jak Facebook / Instagram (art. 6 ust. 1 lit. f UK GDPR / RODO polegający na marketingu bezpośrednim).

III. DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH I AUTOMATYCZNE PRZETWARZANIE

  1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych osobowych niezbędnych do złożenia i realizacji zamówienia skutkuje brakiem możliwości złożenia zamówienia. Skarbnica Narodowa musi wiedzieć, do kogo i gdzie mają być wysłane zamówione numizmaty i akcesoria oraz komu zaoferować usługi gwarancyjne.
  2. W przypadku, gdy zamówienie dotyczy zakupu numizmatów wykonanych w całości ze złota lub platyny lub przedmiotów kolekcjonerskich o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro Skarbnica Narodowa ma prawny obowiązek stosowania środków bezpieczeństwa finansowego i rozpoznawania ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, podanie danych jest obowiązkowe. W takich przypadkach brak podania sprawia, że nie możemy zastosować środków bezpieczeństwa finansowego i mamy obowiązek odmówić przyjęcia zamówienia.  
  3. Podanie danych osobowych umożliwia również podjęcie na Państwa rzecz działań w ramach marketingu bezpośredniego.
  4. Skarbnica Narodowa traktuje każdego Klienta indywidualnie. Dane Klientów są zawsze bezpieczne i nie są poddawane zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji, które wywołują wobec tych osób skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nie wpływają.

IV. ODBIORCY DANYCH

Skarbnica Narodowa dba o najwyższy poziom świadczenia usług, więc współpracuje tylko z profesjonalnymi i starannie wyselekcjonowanymi firmami. Dane mogą być ujawnianie następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

  1. magazyn, gdzie przechowywane są numizmaty i pakowane są przesyłki do Klientów Skarbnicy Narodowej,
  2. Biuro Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej,
  3. Centrum Logistyczne,
  4. operatorzy pocztowi i firmy kurierskie, które na zlecenie Skarbnicy Narodowej dostarczają przesyłki do Klientów Skarbnicy Narodowej,
  5. zewnętrzni dostawcy specjalizujący się w dostarczaniu usług marketingowych (np. agencje marketingowe) w związku z projektowaniem, planowaniem i umieszczaniem reklam,
  6. banki oraz firmy windykacyjne, które zapewniają Skarbnicy Narodowej profesjonalne usługi finansowe,
  7. drukarnie, gdzie drukowane są na przykład informacje o nowych emisjach dostępnych w Skarbnicy Narodowej,
  8. dostawcy usług hostingowych, na których infrastrukturze technicznej są przechowywane przykładowo informacje o składanych zamówieniach za pośrednictwem Sklepu Internetowego, czy też informacje o realizowanych wysyłkach e-mail marketingowych,
  9. Meta Platforms w zakresie dopasowania danych oraz emisji reklam.

V. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE

  1. Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Skarbnicę Narodową ma prawo do:
    1. żądania dostępu do danych jej dotyczących (informacji o tym, jakie dokładnie dane danej osoby przetwarza Skarbnica Narodowa).
    2. sprostowania danych,
    3. usunięcia danych,
    4. ograniczenia przetwarzania danych,
    5. przenoszenia danych.
  2. Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Skarbnicę Narodową ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych ze względu na jej szczególną sytuację wówczas, gdy Skarbnica Narodowa przetwarza dane w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu (tzn. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – por. pkt II powyżej). Skarbnica Narodowa może mieć jednak ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które będą miały pierwszeństwo wobec interesów, praw i wolności osoby, która wniosła sprzeciw. Przetwarzanie danych może być również niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W takich przypadkach nie będziemy mogli uwzględnić sprzeciwu.  
  3. Jeśli osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Skarbnicę Narodową wnosi sprzeciw wobec przetwarzania jej danych do celów marketingu bezpośredniego produktów lub usług Skarbnicy Narodowej oraz sporadycznego załączanie do przesyłek materiałów promocyjnych partnerów biznesowych Skarbnicy Narodowej, to zawsze zostanie on przez nas uwzględniony.
  4. Osoba, która wyraziła zgodę związaną z przetwarzaniem jej danych (np. zgodę na komunikację marketingową) może w każdej chwili wycofać swoją zgodę. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania danych z prawem do czasu wycofania zgody.
  5. Poszczególne prawa związane z przetwarzaniem danych mogą mieć swoje ograniczenia, np. mogą przysługiwać tylko w sytuacjach opisanych szczegółowo w RODO. Prawo żądania usunięcia danych osobowych określonej osoby może być np. wykonane jedynie w przypadku, gdy dane te nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane i były przetwarzane oraz nie istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania tych danych przez Skarbnicę Narodową. Dane nie mogą zostać także usunięte, jeżeli
    1. ich przetwarzanie jest konieczne dla wypełnienia obowiązków nałożonych na Skarbnicę Narodową w przepisach obowiązującego prawa lub,
    2. przetwarzanie tych danych jest konieczne dla ustalania, dochodzenia i obrony roszczeń.

       Skorzystanie z prawa do usunięcia danych osobowych nie jest możliwe np. tak długo, jak Klienta i Skarbnicę Narodową łączy umowa sprzedaży, czyli została złożona i przyjęta oferta na zakup numizmatów lub akcesoriów.
  6. Uzyskanie szczegółowych informacji na temat praw związanych z przetwarzaniem danych oraz realizacja tych praw są możliwe poprzez złożenie odpowiedniego wniosku w siedzibie Skarbnicy Narodowej, poprzez przesłanie listu pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną na adres: IOD@skarbnicanarodowa.pl.
  7. Dodatkowo, każda osoba, której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi bezpośrednio do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stanisława Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.

VI. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Państwa dane będziemy przechowywać przez następujące okresy:

  1. wykonanie zawartych umów na dostarczanie produktów (sprzedaży) – przez okres realizacji umowy, następnie w związku z naszymi obowiązkami prawnymi (w tym z tytułu odpowiedzialności za zgodność towaru z umową sprzedaży) oraz później przez okres przedawnienia roszczeń, jednak łącznie nie dłużej niż do końca roku, w którym upłynie 6 lat od zdarzenia będącego podstawą roszczenia;
  2. rozliczenie podatkowe sprzedaży – przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano sprzedaży;
  3. wystawianie, w sposób zgodny z przepisami, dowodów kupna i sprzedaży, imiennych lub na okaziciela, przy zamówieniach na zakup numizmatów wykonanych w całości ze złota lub platyny – przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym doszło do wystawienia danego dowodu kupna lub sprzedaży;
  4. stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego i rozpoznawanie ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu – przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym Skarbnica Narodowa zakończyła z Klientem stosunki gospodarcze lub dokonała transakcji okazjonalnej, które są podstawą do stosowania ww. środków i rozpoznawania ryzyka albo w którym przeprowadzona została analiza ryzyka, jeśli w jej wyniku dojdzie do odmowy nawiązania stosunków gospodarczych lub przeprowadzenia dokonania transakcji okazjonalnej;
  5. marketing naszych produktów i usług – przez okres do 11 lat od dokonania ostatniego zakupu, ponieważ specyfika oferowanych przez nas produktów, poparta analizami wskazuje, że przez taki okres utrzymuje się zainteresowanie naszymi produktami, zwłaszcza z uwagi na okrągłe rocznice wydarzeń i wybijane z tej okazji numizmaty; mają Państwo prawo w każdej chwili złożyć sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych w celach marketingowych (por. pkt V.3.);
  6. prowadzenie bezpośredniego kontaktu marketingowego – do czasu wycofania przez Państwa zgody na taki kontakt lub złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych w celach marketingowych;
  7. dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami – do czasu rozstrzygnięcia sprawy lub upływu okresu przedawnienia roszczeń;
  8. prowadzenie listy sprzeciwów wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – do czasu wycofania przez Państwa swojego sprzeciwu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 21 ust. 3 RODO);
  9. odpowiedzi na zadawane pytania poprzez formularz kontaktowy, czat i rozmowy telefoniczne – na okres prowadzenia samej korespondencji, następnie w związku z naszymi obowiązkami prawnymi (w tym z tytułu odpowiedzialności za zgodność towaru z umową sprzedaży) oraz później do czasu przedawnienia roszczeń, nie dłużej jednak niż do końca roku, w którym upłynie 6 lat od zdarzenia będącego podstawą roszczenia;
  10. korzystanie z konta w Sklepie Internetowym – przez okres posiadania przez Klienta konta w Sklepie Internetowym, zgodnie z jego regulaminem; po usunięciu konta przez Klienta możemy przetwarzać jeszcze dane Klienta dla potrzeb obrony przed roszczeniami, jeżeli będzie to uzasadnione okolicznościami;
  11. działania analityczno-statystyczne w zakresie korzystania ze Sklepu Internetowego – przez okres kolejnych 24 miesięcy;
  12. działania dotyczące analizy NGK - do 12 miesięcy,
  13. dla CUSTOM AUDIENCES FROM CUSTOMER LIST NA FACEBOOKU dane przekazane do Meta w postaci haszowanej są wykorzystywane wyłącznie w celu dopasowania i natychmiast usuwane w przypadku braku dopasowania.

VII. COOKIES I PODOBNE TECHNOLOGIE (WYŁĄCZNIE W SKLEPIE INTERNETOWYM)

Na stronie Sklepu Internetowego stosujemy pliki cookies oraz inne podobne im technologie, dzięki którym dochodzi o zbierania i przetwarzania informacji dotyczących korzystania z ww. strony. Pliki cookies oraz podobne technologie przeważnie nie służą do zbierania informacji o konkretnej, możliwej do zidentyfikowania osobie. W niektórych przypadkach pozyskiwane przez nie informacje mogą jednak stanowić dane osobowe. Więcej informacji o szczegółowych zasadach, na jakich stosujemy pliki cookies i podobne technologie można znaleźć na stronie  „Polityka cookies w Skarbnicy Narodowej”.

VIII. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA TERYTORIUM EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO

  1. Niektóre z narzędzi internetowych, które stosujemy na potrzeby przyjmowania, realizacji oraz obsługi zamówień, a także obsługi klientów (w tym kontaktu z klientami) mogą w szczególnych przypadkach wykorzystywać serwery znajdujące się poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, np. w Stanach Zjednoczonych. W takich sytuacjach może dochodzić do przekazywania danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. 
  2. Jakiekolwiek przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy będzie odbywać się zgodnie z procedurami wymaganymi przez unijne przepisy o ochronie danych osobowych, a więc:
    1. do takich krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą, że zapewniają one odpowiedni do unijnego stopień ochrony danych osobowych, albo
    2. w razie braku ww. decyzji – po zapewnieniu odpowiednich zabezpieczeń i pod warunkiem, że obowiązują egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą oraz skuteczne środki ochrony prawnej, np. na podstawie zawarcia z podmiotem, do którego dane mają zostać przekazane standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, wyposażonych w dodatkowe środki zabezpieczające – o ile będzie to konieczne.

       W przypadku Stanów Zjednoczonych przekazywanie danych może nastąpić np. do podmiotu certyfikowanego w ramach programu „Data Privacy Framework”. Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej przy spełnieniu tych warunków jest zapewniony odpowiedni do unijnego stopień ochrony danych osobowych i ich przekazywanie nie wymaga specjalnego zezwolenia ani spełnienia innych dodatkowych warunków.
  1. Uzyskanie szczegółowych informacji na temat przekazywania danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy jest możliwe poprzez złożenie odpowiedniego wniosku w siedzibie Skarbnicy Narodowej, poprzez przesłanie listu pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną na adres: IOD@skarbnicanarodowa.pl.

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy dokument obowiązuje od 25 listopada 2025 r. 
  2. Niniejszy dokument jest uchwalany przez Zarząd Skarbnicy Narodowej i podlega okresowym przeglądom w celu aktualizacji, w szczególności w przypadku zmian regulacji prawnych.

Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 25 listopada 2025 r. Polityka prywatności obowiązująca do 24 listopada 2025 r. dostępna jest TUTAJ 

Czy zamówienie medalu za 0 złotych wiąże się z otrzymywaniem kolejnych przesyłek?

Zakup medalu nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Obejmuje tylko wyszczególnione w zamówieniu produkty oraz koszty pakowania i przesyłki w wysokości 14,95 zł.

Otrzymywanie kolejnych numizmatów jest możliwe jedyne wówczas, gdy Klient zdecyduje się na dodanie do zamówienia produktów będących kolekcjami.

Płatność na podstawie faktury - jak dokonać płatności online?

Fakturę dołączoną do przesyłki można opłacić on-line.

Polecamy dwa wygodne sposoby:

Pierwszy za pomocą strony https://www.skarbnicanarodowa.pl/placefakture

płacę fakturę online

Po wpisaniu numeru faktury i naciśnięciu przycisku nastąpi przekierowanie do serwisy PayU, gdzie można bezpiecznie dokonać płatności. Dokonana wpłata zostanie automatycznie zaksięgowana na poczet faktury, której numer został wpisany w oknie powyżej.

Drugi sposób przez zakładkę Moje konto na stronie www.skarbnicanarodowa.pl

Wystarczy wtedy:

  1. Kliknąć przycisk „Zaloguj” w prawym górnym rogu.
  2. Zalogować się, wykorzystując swój adres email oraz hasło (istnieje możliwość przywrócenia hasła/ustawienie nowego w przypadku jego zapomnienia).
  3. Po zalogowaniu na konto kliknąć w zakładkę „Niezapłacone faktury”.
  4. Zaznaczyć fakturę, którą chcemy opłacić.
  5. Klikając przycisk „Zapłać teraz” - wtedy nastąpi przekierowanie na stronę PayU, gdzie bezpiecznie można dokonać płatności. Wpłata zostanie automatycznie przypisana do zaznaczonej faktury.
Na jaki numer konta bankowego mogę zrobić przelew?

Każdy Klient Skarbnicy Narodowej ma indywidualny numer konta bankowego do dokonywania wpłat. Numer rachunku bankowego znajduje się na każdej fakturze dołączonej do zamówionego produktu w Skarbnicy Narodowej.

Przykład faktury ze wskazaniem miejsca numeru rachunku bankowego.

Faktura z numerem konta bankowego

Jak opłacić fakturę przelewem z zagranicy – numer IBAN i kod SWIFT?

Jeżeli chcesz opłacić fakturę przelewem z zagranicy, będą Ci potrzebne poniższe dane:

Skarbnica Narodowa Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II 19
00-854 Warszawa

IBAN: PL + indywidualny numer konta bankowego podany na fakturze

SWIFT: WBKPPLPP

Bank: Santander

Otrzymałem(am) fakturę z dwoma blankietami do przelewów. Który należy opłacić?

Do przesyłki z numizmatami i innymi produktami Skarbnicy Narodowej jest dołączana faktura z dwoma blankietami wpłaty, które zawierają różne kwoty. Dzięki temu Klienci mogą zdecydować, czy chcą skorzystać z przedstawionej oferty specjalnej bez konieczności odsyłania dodatkowego formularza zamówienia. Klienci mają wybór:

  • Blankiet po lewej stronie - opłacenie numizmatu i skorzystanie z przedstawionej specjalnej oferty.
  • Blankiet po prawej stronie - opłacenie zamówionego numizmatu bez korzystania z oferty specjalnej.

Dokonując płatności przez Internet, proszę w tytule przelewu wpisać tylko numer z pola Tytułem/Inne – pod kodem kreskowym na blankiecie do zapłaty.

Blankiet wpłaty

Jak sprawdzić na stronie internetowej, czy oferta dotyczy kolekcji?

Informacja o tym, czy numizmat jest pojedynczym egzemplarzem czy częścią kolekcji, znajduje się na stronie www, obok zdjęcia numizmatu, w rubryce „Rodzaj” oraz pod zdjęciem w zakładce „O kolekcji”.

Informacja o kolekcji

Jak mogę sprawdzić na drukowanej ofercie, czy dotyczy ona pojedynczego numizmatu czy też kolekcji?

Oferta pojedynczego numizmatu, zawiera informację, że zakup nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Klienci zamawiają wyłącznie wskazany w ofercie produkt.

W ofercie kolekcji informujemy, że Klienci zamawiając pierwszy element zestawu w preferencyjnej cenie nabywają prawo otrzymywania średnio raz w miesiącu kolejnych numizmatów z kolekcji. Klienci mają 14 dni na zapoznanie się z każdym numizmatem. W tym okresie przysługuje prawo do zwrotu monety lub medalu.

Klienci mogą w dowolnym momencie przerwać kolekcjonowanie numizmatów. Decyzję o rezygnacji należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czy cena monet i medali kolekcjonerskich jest powiązana z wartością kruszcu?

Na wartość numizmatów kolekcjonerskich składa się kilka czynników – popularność danej emisji, data wybicia, znaczenie historyczne, wartość artystyczna, wartość sentymentalna, kruszec, dostępność na rynku i inne elementy.

Oznacza to, że ceny monet i medali kolekcjonerskich nie są bezpośrednio związane tylko z wartością zawartego w nich kruszcu. W przypadku nowych numizmatów wpływ na cenę ma również koszt przygotowania monety lub medalu (projekt, modele, narzędzia mennicze).

Podobną sytuację widzimy w branży jubilerskiej, gdzie cena biżuterii nie jest równa wartości złota czy srebra, zawartego np. w bransoletkach, kolczykach czy pierścionkach. Na cenę biżuterii składają się również koszty jej przygotowania, praca artystów, marże i podatki. Wartość kruszcu to tylko jeden z czynników.

Natomiast bezpośredni związek między ceną numizmatu a wartością zawartego w nim kruszcu dotyczy numizmatów inwestycyjnych.

Czy Skarbnica Narodowa jest firmą państwową?

Skarbnica Narodowa jest dystrybutorem monet i medali okolicznościowych, częścią wywodzącej się z Norwegii międzynarodowej Samlerhuset Group - jednej z największych firm w branży numizmatycznej, która działa w 14 krajach Europy. Samlerhuset jest właścicielem międzynarodowych targów numizmatycznych World Money Fair w Berlinie oraz Mennicy Norweskiej, która wybija medal Pokojowej Nagrody Nobla.

Więcej informacji o Skarbnicy Narodowej: https://www.skarbnicanarodowa.pl/o-firmie

Gdzie można odesłać zwracane produkty?

Klienci mają prawo zwrócić produkt kupiony w Skarbnicy Narodowej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.

Dla przyspieszenia procedury zwrotów Skarbnica Narodowa przygotowała specjalny adres umożliwiający odesłanie numizmatów (i innych produktów) zamówionych w Skarbnicy Narodowej.

Na przesyłki wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej oczekujemy pod adresem:

Skarbnica Narodowa
Skrytka Pocztowa 52
02-696 Warszawa 113

Przesyłki Kurierskie prosimy kierować na adres:

Skarbnica Narodowa
Al. Jana Pawła II 19
00-854 Warszawa

Telefon:

801 811 800 - dla telefonów komórkowych
22 44 55 999 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych
Koszt 1 minuty połączenia zgodny z taryfą operatora

E-mail: bok@skarbnicanarodowa.pl

Czat z doradcą Klienta na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl

W jaki sposób można zrezygnować z zamówienia?

Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście. Następnie należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki) i przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Formularz można pobrać i wydrukować TUTAJ

Czy zwrot numizmatu jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji?

Zwrot numizmatu nie jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji. Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście i wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki), a następnie przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czego dotyczy faktura korygująca?

Faktura korygująca jest potwierdzeniem dla Klienta, że dokonany zwrot produktu bezpiecznie dotarł do Skarbnicy Narodowej. Faktura jest wysyłana do klientów w celach informacyjnych i nie wymaga od Klientów dalszych działań.

Przykład faktury korygującej:

ąca

Dlaczego otrzymuję przypomnienia o płatności pomimo opłacenia faktury?

Wysyłane przypomnienia bazują na aktualnym na daną chwilę saldzie na koncie Klienta w naszym systemie. Może zdarzyć się sytuacja, że dokonana wpłata rozminie się z przypomnieniem, dlatego aby płatność dotarła do nas jak najszybciej, warto pamiętać o ważnych kwestiach:

1. Sposób realizacji płatności - ma on decydujący wpływ na szybkość przekazania płatności do nas.

  • przelew internetowy - dokonana wpłata jest widoczna w naszym systemie już w następnym dniu roboczym.
  • przekaz pocztowy - dokonana wpłata jest widoczna w naszym systemie z kilkudniowym opóźnieniem (nawet 7 dni).

2. Tytuł przelewu/wpłaty - przy dokonywaniu wpłaty bardzo ważne jest poprawne wpisanie tytułu wpłaty/przelewu, który znajduje się na blankiecie wpłaty dołączonym do faktury.

W treści wiadomości zawsze zaznaczamy, że w przypadku dokonania płatności prosimy o zignorowane przypomnienia.

Czym różni się moneta inwestycyjna od monety kolekcjonerskiej?

Cena monety inwestycyjnej jest bezpośrednio związana z wartością zawartego w niej metalu szlachetnego. Dla przykładu – wartość złotej monety inwestycyjnej będzie rosła wraz ze wzrostem ceny złota.

Natomiast na wartość monety kolekcjonerskiej składa się kilka czynników. Między innymi: popyt, znaczenie dla kolekcjonerów, wartość artystyczna, kontekst historyczny, wartość sentymentalna, dostępność na rynku, a w przypadku nowych numizmatów – koszt przygotowania (projekt, modele, narzędzia mennicze) itp. Wartość kruszcu w monecie kolekcjonerskiej jest tylko jednym z czynników wpływającym na jej cenę, ale nie decydującym.

Jaka jest różnica pomiędzy repliką a kopią monety?

Replika i kopia to odtworzenie monety, jednak są między tymi dwoma terminami pewnie różnice. Replika to oficjalne odwzorowanie jakiegoś dzieła, specjalnie oznaczone aby można je było odróżnić od oryginału. Replika może odbiegać od oryginału wymiarami i detalami (zmiana kompozycji, inna technika wykonania). Repliki najczęściej stosuje się w przypadku przedmiotów historycznych, które nie są już wytwarzane. Kopia jest natomiast dokładnym odtworzeniem dzieła sztuki (np. kopia obrazu) i służy zachowaniu dzieła, ale może się też pod to dzieło podszywać (być tzw. falsyfikatem). W języku polskim określenia replika i kopia bywają używane zamiennie, co niekiedy powoduje niejasności. Dostępne w Skarbnicy Narodowej repliki monet wiernie odtwarzają detale oryginalnych numizmatów, a od falsyfikatu odróżnia je wyraźny znak „COPY” umieszczony na produktach. Naszym celem jest jak najdokładniejsze odtworzenie monety z okresu jej powstania, bez znamion zużycia.

Jakie są różnice w stanach zachowania numizmatów i banknotów?

Stan zachowania opisuje kondycję numizmatu – czyli stopień zużycia obiegiem w jakim jego obecny stan odbiega od tego, w którym dany numizmat opuścił mennicę. Analogiczna sytuacja występuje w przypadku banknotów zarówno tych obiegowych, jak i kolekcjonerskich. Stan zachowania banknotów określa się według oficjalnych, międzynarodowych kryteriów, które zostały opisane poniżej. Właściwa ocena stanu zachowania wpływa na cenę oraz wartość kolekcjonerską numizmatu czy banknotu.


Stany zachowania numizmatów


Stan menniczy (I)

Numizmat w menniczym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że emisja nigdy nie trafiła do obiegu jako środek płatniczy, w związku z czym nie nosi znamion zużycia takich jak: zauważalne defekty mechaniczne, przetarcia czy ślady czyszczenia. Takie egzemplarze odznaczają się również wyraźnymi detalami reliefu. Zdarza się, że są na nich widoczne drobne uderzenia w tle lub małe ryski powstałe w procesie produkcji lub transporcie. 

Stan znakomity (II)

Numizmat w znakomitym stanie zachowania charakteryzują się tym, że trafił do obiegu jako środek płatniczy, jednak w większości przypadków na krótki czas. W związku z tym można na nich znaleźć uszkodzenia w postaci: uderzeń w tle, rysek, drobnych przetarć. Emisje w znakomitym stanie zachowanie nadal mogą posiadać wyraźne i czytelne detale.  

Stan bardzo piękny (III)

Numizmat w bardzo pięknym stanie zachowania charakteryzują się tym, że trafił do obiegu oraz powszechnie funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje te najczęściej noszą ślady zużycia, na które składają się: wytarcia detali, zarysowania oraz drobne defekty mechaniczne.  

Stan piękny (IV)

Numizmat w pięknym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafił do obiegu i przez wiele lat funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje takie noszą widoczne ślady zużycia, na które składają się: znaczące wytarcia reliefu, liczne ryski, defekty mechaniczne oraz drobne uszkodzenia rantu. Detale awersu i rewersu nadal jednak pozostają czytelne.  

Stan bardzo dobry (V)

Numizmat w bardzo dobrym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafił do obiegu i powszechnie funkcjonował jako środek płatniczy. Emisje takie noszą liczne i wyraźne ślady zużycia, na które składają się liczne rysy oraz defekty mechaniczne, nieczytelne pojedyncze elementy monety: fragmenty legendy, data, znak menniczy.

Stan dobry (VI)

Numizmat w dobrym stanie zachowania charakteryzuje się tym, że trafiły do obiegu, a następnie ze względu na stopień zużycia zostały z niego wycofane. Emisje takie noszą bardzo intensywne ślady zużycia oraz liczne defekty mechaniczne. W przypadku takich monet jedynie zarys legendy oraz wypukłe części rysunku są widoczne, które w połączniu z i informacją na temat metalu, wagi oraz średnicy, a także zdobytego doświadczenia umożliwiają identyfikację monety.

Stan zły (VII)

Dotyczy numizmatów, których ze względu na stan zachowania nie można zidentyfikować.


WAŻNE: Na wszystkich numizmatach może pojawić się naturalna patyna lub zabrudzenia niezależnie od stopu metalu, z którego zostały wybite, rocznika czy sposobu przechowywania. Zjawiska te są jak najbardziej naturalne i nie wpływają na stan zachowania oraz wartość kolekcjonerską emisji.


Stany zachowania banknotów


Stan bankowy

Banknot bez żadnych śladów obiegu, czysty. Dopuszcza się minimalnie zaokrąglone rogi.

Stan piękny

Banknot z niewielkimi śladami obiegu. Nie więcej niż jedno mocne zgięcie lub trzy lekkie. Rogi z minimalnymi śladami zużycia. Dopuszczalne są minimalne ślady zabrudzeń na krawędziach.

Stan bardzo dobry

Banknot z większymi śladami obiegu. Banknot zachowuje sztywność i może mieć najwyżej dwa ślady po złożeniach. Rogi nie są ostre, ale nie są też w pełni zaokrąglone. Dopuszczalne jest minimalne przybrudzenie krawędzi. Bez rozerwań w polu rysunku, ale dopuszczalne są małe rozerwania na niezadrukowanym polu marginesu.

Stan dobry

Banknot z wyraźnymi śladami obiegu, z wieloma zgięciami i załamaniami. Może być przybrudzony, ale kolory nie mogą być wyblakłe. Dopuszcza się kilka śladów po złożeniach, ale bez centralnej dziurki spowodowanej zginaniem. Dopuszczalne są minimalne naddarcia, ale nie mogą one dochodzić do zadrukowanego pola rysunku.

Stan dostateczny

Banknot ze śladami długotrwałego obiegu. Rogi są wyraźnie zaokrąglone, naddarcia mogą w kilku miejscach dochodzić do rysunku, mogą wystąpić odbarwienia i zabrudzenia papieru, może być mała dziurka na środku (od zginania). Dopuszczalne są niewielkie ubytki marginesów lub rogów. Dopuszczalne są też dziurki od zszywacza, którym były spięte banknoty.

Stan słaby

Banknot, na którym widać znaczne ślady zużycia spowodowanego długotrwałym obiegiem. Wielokrotnie składany, zaginany, mogą występować odbarwienia (kolory wyblakłe) a także ewentualnie plamy. Marginesy pozadzierane, ale banknot wciąż pozostaje czytelny. Mogą także występować napisy i rysunki. Dopuszczalne są niewielkie ubytki papieru.

Banknot bardzo zniszczony ze sporymi ubytkami papieru, zabrudzeniami i naddarciami. Spore ubytki krawędzi banknotu a zwłaszcza rogów.

Stan zły

Banknot z bardzo dużymi zniszczeniami, wręcz zniszczony i częściowo nieczytelny. Fragmenty, zwłaszcza przy rogach - urwane. Posklejany, z dużymi ubytkami papieru lub dziurami oraz rozerwaniami.

Jak założyć konto internetowe?

Klienci Skarbnicy Narodowej mogą założyć indywidualne konto użytkownika na stronie internetowej www.skarbnicanarodowa.pl w czasie finalizowania pierwszego zakupu.