Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy zamówienie medalu za 0 złotych wiąże się z otrzymywaniem kolejnych przesyłek?

Zakup medalu nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Obejmuje tylko wyszczególnione w zamówieniu produkty oraz koszty pakowania i przesyłki w wysokości 11,95 zł.

Otrzymywanie kolejnych numizmatów jest możliwe jedyne wówczas, gdy Klient zdecyduje się na dodanie do zamówienia produktów będących kolekcjami.

Płatność na podstawie faktury - jak dokonać płatności online?

Jeżeli sposobem płatności za produkty zamówione w Skarbnicy Narodowej jest płatność na podstawie faktury, w łatwy sposób można zrealizować płatność korzystając z zakładki Moje konto na stronie Skarbnicy Narodowej.

Aby opłacić faktury korzystając z zakładki „Moje konto” należy:

  1. Przejść na stronę logowania, klikając w przycisk w prawym górnym rogu na www.skarbnicanarodowa.pl.
  2. Zalogować się, wykorzystując swój adres email oraz hasło (istnieje możliwość przywrócenia hasła/ustawienie nowego w przypadku jego zapomnienia).
  3. Po zalogowaniu na konto kliknąć w zakładkę „Niezapłacone faktury”.
  4. Zaznaczyć fakturę, którą chcemy opłacić.
  5. Klikając przycisk „Zapłać teraz” zostaniesz przekierowany(a) na stronę PayU, gdzie bezpiecznie dokonasz płatności. Płatność zostanie automatycznie przypisana do opłacanej faktury.
Na jaki nr konta bankowego mogę zrobić przelew?

Każdy Klient Skarbnicy Narodowej ma indywidualny numer konta bankowego do dokonywania wpłat. Numer rachunku bankowego znajduje się na każdej fakturze dołączonej do zamówionego produktu w Skarbnicy Narodowej.

Przykład faktury ze wskazaniem miejsca numeru rachunku bankowego.

Faktura z numerem konta bankowego

Otrzymałem(am) fakturę z dwoma blankietami do przelewów. Który należy opłacić?

Do przesyłki z numizmatami i innymi produktami Skarbnicy Narodowej jest dołączana faktura z dwoma blankietami wpłaty, które zawierają różne kwoty. Dzięki temu Klienci mogą zdecydować, czy chcą skorzystać z przedstawionej oferty specjalnej bez konieczności odsyłania dodatkowego formularza zamówienia. Klienci mają wybór:

  • Blankiet po lewej stronie - opłacenie numizmatu i skorzystanie z przedstawionej specjalnej oferty.
  • Blankiet po prawej stronie - opłacenie zamówionego numizmatu bez korzystania z oferty specjalnej.

Dokonując płatności przez Internet, proszę w tytule przelewu wpisać tylko numer z pola Tytułem/Inne – pod kodem kreskowym na blankiecie do zapłaty.

Blankiet wpłaty

Jak sprawdzić na stronie internetowej, czy oferta dotyczy kolekcji?

Informacja o tym, czy numizmat jest pojedynczym egzemplarzem czy częścią kolekcji, znajduje się na stronie www, obok zdjęcia numizmatu, w rubryce „Rodzaj” oraz pod zdjęciem w zakładce „O kolekcji”.

Informacja o kolekcji

Jak mogę sprawdzić na drukowanej ofercie, czy dotyczy ona pojedynczego numizmatu czy też kolekcji?

Oferta pojedynczego numizmatu, zawiera informację, że zakup nie wiąże się z dalszymi zobowiązaniami. Klienci zamawiają wyłącznie wskazany w ofercie produkt.

W ofercie kolekcji informujemy, że Klienci zamawiając pierwszy element zestawu w preferencyjnej cenie nabywają prawo otrzymywania średnio raz w miesiącu kolejnych numizmatów z kolekcji. Klienci mają 14 dni na zapoznanie się z każdym numizmatem. W tym okresie przysługuje prawo do zwrotu monety lub medalu.

Klienci mogą w dowolnym momencie przerwać kolekcjonowanie numizmatów. Decyzję o rezygnacji należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czy cena monet i medali kolekcjonerskich jest powiązana z wartością kruszcu?

Na wartość numizmatów kolekcjonerskich składa się kilka czynników – popularność danej emisji, data wybicia, znaczenie historyczne, wartość artystyczna, wartość sentymentalna, kruszec, dostępność na rynku i inne elementy.

Oznacza to, że ceny monet i medali kolekcjonerskich nie są bezpośrednio związane tylko z wartością zawartego w nich kruszcu. W przypadku nowych numizmatów wpływ na cenę ma również koszt przygotowania monety lub medalu (projekt, modele, narzędzia mennicze).

Podobną sytuację widzimy w branży jubilerskiej, gdzie cena biżuterii nie jest równa wartości złota czy srebra, zawartego np. w bransoletkach, kolczykach czy pierścionkach. Na cenę biżuterii składają się również koszty jej przygotowania, praca artystów, marże i podatki. Wartość kruszcu to tylko jeden z czynników.

Natomiast bezpośredni związek między ceną numizmatu a wartością zawartego w nim kruszcu dotyczy numizmatów inwestycyjnych.

Czy Skarbnica Narodowa jest firmą państwową?

Skarbnica Narodowa jest dystrybutorem monet i medali okolicznościowych, częścią wywodzącej się z Norwegii międzynarodowej Samlerhuset Group - jednej z największych firm w branży numizmatycznej, która działa w 14 krajach Europy. Samlerhuset jest właścicielem międzynarodowych targów numizmatycznych World Money Fair w Berlinie oraz Mennicy Norweskiej, która wybija medal Pokojowej Nagrody Nobla.

Więcej informacji o Skarbnicy Narodowej: https://www.skarbnicanarodowa.pl/o-firmie

Gdzie można odesłać zwracane produkty?

Klienci mają prawo zwrócić produkt kupiony w Skarbnicy Narodowej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.

Dla przyspieszenia procedury zwrotów Skarbnica Narodowa przygotowała specjalny adres umożliwiający odesłanie numizmatów (i innych produktów) zamówionych w Skarbnicy Narodowej.

Na przesyłki wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej oczekujemy pod adresem:

Skarbnica Narodowa
Skrytka Pocztowa 52
02-696 Warszawa 113

Przesyłki Kurierskie prosimy kierować na adres:

Skarbnica Narodowa
Al. Jana Pawła II 19
00-854 Warszawa

Telefon:

801 811 800 - dla telefonów komórkowych
22 44 55 999 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych
Koszt 1 minuty połączenia zgodny z taryfą operatora

E-mail: bok@skarbnicanarodowa.pl

Czat z doradcą Klienta na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl

W jaki sposób można zrezygnować z zamówienia?

Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście. Następnie należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki) i przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Formularz można pobrać i wydrukować TUTAJ

Czy zwrot numizmatu jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji?

Zwrot numizmatu nie jest równoznaczny z rezygnacją z kolekcji. Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od momentu odbioru przesyłki. Decyzję o rezygnacji z zamówienia należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta pisemnie, telefonicznie, emailem lub osobiście i wypełnić formularz odstąpienia od umowy (dołączony do przesyłki), a następnie przesłać go do Skarbnicy Narodowej.

Dane kontaktowe Biura Obsługi Klienta Skarbnicy Narodowej znajdują się na stronie: www.skarbnicanarodowa.pl/kontakt oraz na drukach załączonych do przesyłki.

Czego dotyczy faktura korygująca?

Faktura korygująca jest potwierdzeniem dla Klienta, że dokonany zwrot produktu bezpiecznie dotarł do Skarbnicy Narodowej. Faktura jest wysyłana do klientów w celach informacyjnych i nie wymaga od Klientów dalszych działań.

Przykład faktury korygującej:

ąca

Czym różni się moneta inwestycyjna od monety kolekcjonerskiej?

Cena monety inwestycyjnej jest bezpośrednio związana z wartością zawartego w niej metalu szlachetnego. Dla przykładu – wartość złotej monety inwestycyjnej będzie rosła wraz ze wzrostem ceny złota.

Natomiast na wartość monety kolekcjonerskiej składa się kilka czynników. Między innymi: popyt, znaczenie dla kolekcjonerów, wartość artystyczna, kontekst historyczny, wartość sentymentalna, dostępność na rynku, a w przypadku nowych numizmatów – koszt przygotowania (projekt, modele, narzędzia mennicze) itp. Wartość kruszcu w monecie kolekcjonerskiej jest tylko jednym z czynników wpływającym na jej cenę, ale nie decydującym.

Jaka jest różnica pomiędzy repliką a kopią monety?

Replika i kopia to odtworzenie monety, jednak są między tymi dwoma terminami pewnie różnice. Replika to oficjalne odwzorowanie jakiegoś dzieła, specjalnie oznaczone aby można je było odróżnić od oryginału. Replika może odbiegać od oryginału wymiarami i detalami (zmiana kompozycji, inna technika wykonania). Repliki najczęściej stosuje się w przypadku przedmiotów historycznych, które nie są już wytwarzane. Kopia jest natomiast dokładnym odtworzeniem dzieła sztuki (np. kopia obrazu) i służy zachowaniu dzieła, ale może się też pod to dzieło podszywać (być tzw. falsyfikatem). W języku polskim określenia replika i kopia bywają używane zamiennie, co niekiedy powoduje niejasności. Dostępne w Skarbnicy Narodowej repliki monet wiernie odtwarzają detale oryginalnych numizmatów, a od falsyfikatu odróżnia je wyraźny znak „COPY” umieszczony na produktach. Naszym celem jest jak najdokładniejsze odtworzenie monety z okresu jej powstania, bez znamion zużycia.

Jak założyć konto internetowe?

Klienci Skarbnicy Narodowej mogą założyć indywidualne konto użytkownika na stronie internetowej www.skarbnicanarodowa.pl w czasie finalizowania pierwszego zakupu.