Samlerhuset Group, w Polsce reprezentowana przez Skarbnicę Narodową, zdobyła brązową statuetkę Stevie Award® w prestiżowym konkursie International Business Awards, w kategorii „Kampania PR Roku – Wydarzenia”. Nagroda została przyznana za organizację kampanii Waterloo 200, związanej z dwusetną rocznicą wielkiej bitwy.

 

Skarbnica Narodowa, Waterloo 20018 czerwca minęło dwieście lat od ostatniej bitwy Napoleona Bonaparte, rozegranej pod Waterloo. To kluczowe wydarzenie w dziejach nowoczesnej Europy było też ważnym punktem w historii brytyjskiego medalierstwa. Brązowym medalem uhonorowano wszystkich walczących żołnierzy. Benedetto Pistrucci główny medalier brytyjskiej Mennicy Królewskiej dostał zlecenie na zaprojektowanie także drugiego złotego medalu upamiętniający członków ostatniej koalicji antynapoleońskiej. Miał on trafić do elit, władców i generałów zwycięskich państw. Powstawał 30 lat, jednak nigdy nie został wybity - aż do czasów współczesnych. We współpracy z Worcestershire Medal Service, która bije medale w imieniu  samej Królowej Elżbiety II, stworzone serię monet i medali pamiątkowych poświęconych bitwie pod Waterloo – wśród nich znalazł się również medal wybity według projektu Pistrucciego, który nawet w dzisiejszych czasach pochłonął ogrom pracy elitarnych rzemieślników medalierstwa. Z kolei dochód ze sprzedaży numizmatów przekazany został organizacji charytatywnej Waterloo 200 na cele promocji programów edukacyjnych i wydarzeń związanych z rocznicą bitwy. Głównymi elementami kampanii były:

  1. Wydarzenie promocyjne w Apsley House w Londynie, domu Księcia Wellington gdzie po raz pierwszy zaprezentowano legendarny medal Pistrucciego, wybity niemal dwieście lat po jego zaprojektowaniu;
  2. Kampania oferująca 500 tys. darmowych medali pamiątkowych Waterloo;
  3. Zawieszenie pamiątkowej tablicy Waterloo Memorial na londyńskiej stacji metra Waterloo Station. Ceremonię oficjalnego odsłonięcia oraz prezentacji memoriału uhonorował Książę Wellington;
  4. Przekazanie na rzecz organizacji charytatywnej Waterloo 200 czeku na 200 tys. funtów brytyjskich na cele edukacyjne;

Kampania Waterloo 200  znalazła się wśród najlepszych projektów wybranych z ponad 3 800 zgłoszeń, nadesłanych z przeszło 60 krajów z całego świata. W trakcie trzymiesięcznego głosowania, jury złożone z 200 międzynarodowych ekspertów wyłoniło laureatów Stevie Awards® w każdej kategorii.

To już druga statuetka Stevie Award®, która nazywana jest Oscarem Biznesu, która powędrowała w ręce naszej Grupy. W 2012 roku otrzymaliśmy brązową statuetkę za organizację europejskiego tournee najdrożej złotej monety świata, białego kruka numizmatyki – amerykańskiej dwudziestodolarówki Double Eagle z 1933 r. 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...